水産基本法(平成十三年法律第八十九号)
Fisheries Basic Act(Act No. 89 of 2001)
最終更新:平成十七年法律第八十九号
Last Version: Act No. 89 of 2005
TOC
History
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September 12, 2022
- Last Version: Act No. 95 of 2018
- Translated Date: January 17, 2022
- Dictionary Version: 14.0
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March 31, 2009
- Last Version: Act No. 89 of 2005
- Translated Date: April 1, 2009
- Dictionary Version: 1.0
水産基本法
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Fisheries Basic Act
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平成十三年六月二十九日法律第八十九号
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Act No. 89 of June 29, 2001
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目次
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Table of Contents
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第一章 総則(第一条―第十条)
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Chapter I General Provisions(Article 1-10)
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第二章 基本的施策
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Chapter II Basic Policies
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第一節 水産基本計画(第十一条)
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Section 1 Basic Plan for Fishery(Fisheries)
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第二節 水産物の安定供給の確保に関する施策(第十二条―第二十条)
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Section 2 Policies for Securing Stable Marine Products(Fishery Products)
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第三節 水産業の健全な発展に関する施策(第二十一条―第三十二条)
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Section 3 Policies for Sound Development of Fishery(Fisheries)
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第三章 行政機関及び団体(第三十三条・第三十四条)
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Chapter III Administrative Organs and Relevant Organizations(Article 33 and 34)
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第四章 水産政策審議会(第三十五条―第三十九条)
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Chapter IV Fisheries Policy Council(Article 35-39)
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附 則
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Supplementary Provisions
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第一章 総則
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Chapter I General Provisions
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(目的)
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(Purpose)
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第一条この法律は、水産に関する施策について、基本理念及びその実現を図るのに基本となる事項を定め、並びに国及び地方公共団体の責務等を明らかにすることにより、水産に関する施策を総合的かつ計画的に推進し、もって国民生活の安定向上及び国民経済の健全な発展を図ることを目的とする。
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Article 1The purpose of this Act is to stabilize and improve the life of the citizens and to develop the national economy through comprehensive and systematic implementation of the policies for fishery by means of establishing basic principles and basic matters for their realization and clarifying the responsibilities of the State and local governments.
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(水産物の安定供給の確保)
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(Maintenance of Stable Supply of Marine Products)
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第二条水産物は、健全な食生活その他健康で充実した生活の基礎として重要なものであることにかんがみ、将来にわたって、良質な水産物が合理的な価格で安定的に供給されなければならない。
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Article 2(1)Stable supply of quality marine products at reasonable prices shall, in view of an importance of marine products for the sound dietary pattern and as a basis for the healthy and fulfilling life, be secured for the future.
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(2)Propagation and aquaculture of aquatic plants and animals shall, in view of fishery resources being a component of ecosystem and limited, be promoted to secure its sustainable utilization by adequate preservation and management of fishery resources and harmony with the environment aiming at the correct implementation of United Nations Convention on the Act of the Sea.
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(3)Stable supply of marine products to the citizens shall, in view of the world's marine products supply and demand and trade have some uncertainties, be secured, while maintaining sustainable utilization of fishery resources, by increased domestic fishery production as a base in an appropriate combination with import.
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(水産業の健全な発展)
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(Sound Development of Fisheries)
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第三条水産業については、国民に対して水産物を供給する使命を有するものであることにかんがみ、水産資源を持続的に利用しつつ、高度化し、かつ、多様化する国民の需要に即した漁業生産並びに水産物の加工及び流通が行われるよう、効率的かつ安定的な漁業経営が育成され、漁業、水産加工業及び水産流通業の連携が確保され、並びに漁港、漁場その他の基盤が整備されることにより、その健全な発展が図られなければならない。
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Article 3(1)Sound development of fisheries shall, in view of its mission to supply marine products to the citizens, be promoted, while maintaining sustainable utilization of fishery resources, by fostering efficient and stable fishery management for the fishery production, processing of marine products and distribution that meet the sophisticated and diversified demands of the citizens, keeping coordination among fishery, fishery processing industry and fishery products marketing, and developing fishing ports, fishing grounds and other infrastructure.
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(国の責務)
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(Responsibilities of the State)
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第四条国は、前二条に定める水産に関する施策についての基本理念(以下「基本理念」という。)にのっとり、水産に関する施策を総合的に策定し、及び実施する責務を有する。
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Article 4(1)The State shall be responsible for comprehensively formulating and implementing the measures with the purport of the basic principles of the policies for fisheries provided in the preceding two articles (hereinafter referred to as "basic principles".)
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(地方公共団体の責務)
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(Responsibilities of Local Governments)
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第五条地方公共団体は、基本理念にのっとり、水産に関し、国との適切な役割分担を踏まえて、その地方公共団体の区域の自然的経済的社会的諸条件に応じた施策を策定し、及び実施する責務を有する。
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Article 5Local governments shall be responsible for formulating and implementing the measures for fisheries that suit natural and socioeconomic characteristics of the areas with the purport of the basic principles and based on the appropriate sharing of roles with the State.
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(水産業者の努力等)
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(Efforts, etc. of Fishery Household)
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第六条水産業者及び水産業に関する団体は、水産業及びこれに関連する活動を行うに当たっては、基本理念の実現に主体的に取り組むよう努めるものとする。
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Article 6(1)Fishery household and organization relevant to fisheries shall endeavor proactively for the realization of the basic principles in operating fisheries and other relevant activities.
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(水産業者等の努力の支援)
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(Support of Efforts by Fishery Household)
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第七条国及び地方公共団体は、水産に関する施策を講ずるに当たっては、水産業者及び水産業に関する団体がする自主的な努力を支援することを旨とするものとする。
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Article 7The State and local governments shall, in taking measures for fisheries, aim at supporting voluntary efforts of fishery household and fisheries organizations.
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(消費者の役割)
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(Role of Consumers)
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第八条消費者は、水産に関する理解を深め、水産物に関する消費生活の向上に積極的な役割を果たすものとする。
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Article 8Consumers shall be encouraged to gain better understanding of fisheries to positively improve their consumption of marine products.
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(法制上の措置等)
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(Legislative Measures)
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第九条政府は、水産に関する施策を実施するため必要な法制上、財政上及び金融上の措置を講じなければならない。
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Article 9The Government shall take necessary legislative, fiscal and financial measures to implement the policies on fisheries.
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(年次報告等)
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(Annual Report)
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第十条政府は、毎年、国会に、水産の動向及び政府が水産に関して講じた施策に関する報告を提出しなければならない。
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Article 10(1)The Government shall annually submit to the Diet a report on the trend of fisheries and the measures implemented for fisheries.
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第二章 基本的施策
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Chapter II Basic Policies
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第一節 水産基本計画
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Section 1 Basic Plan for Fisheries
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一水産に関する施策についての基本的な方針
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(i)Basic direction of the policies on fisheries
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二水産物の自給率の目標
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(ii)Target rate of marine-products self-sufficiency
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三水産に関し、政府が総合的かつ計画的に講ずべき施策
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(iii)Measures that the Government shall implement comprehensively and systematically for fisheries.
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四前三号に掲げるもののほか、水産に関する施策を総合的かつ計画的に推進するために必要な事項
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(iv)In addition to what is listed in the preceding three items, matters necessary for the comprehensive and systematic promotion of fisheries policies.
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(3)Target rate of marine products self-sufficiency listed in the second item of the preceding paragraph shall be established, aiming at improving the rate, as a guideline for the domestic fishery production and consumption of marine products to identify the issues that fishery operators and other relevant person should address.
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(4)Target rate of marine products self-sufficiency listed in the second item of the preceding paragraph shall be in harmony with the target rate of food self-sufficiency set forth in the second item of the second paragraph of Article 15 of Food, Agriculture and Rural Areas Basic Act (Act No.106 of 1999).
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第二節 水産物の安定供給の確保に関する施策
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Section 2 Policies for Maintenance of Stable Supply of Marine Products
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(食料である水産物の安定供給の確保)
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(Maintenance of Stable Supply of Marine Products, the Food)
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第十二条食料である水産物の安定的な供給の確保に関する施策については、食料・農業・農村基本法及びこの節に定めるところによる。
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Article 12Measures for the maintenance of stable supply of marine products, the food, shall be provided in the Food, Agriculture and Rural Areas Basic Act and this Section.
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(排他的経済水域等における水産資源の適切な保存及び管理)
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(Appropriate Conservation and Management of Fishery Resources in Exclusive Economic Zone)
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第十三条国は、排他的経済水域等(我が国の排他的経済水域、領海及び内水並びに大陸棚(排他的経済水域及び大陸棚に関する法律(平成八年法律第七十四号)第二条に規定する大陸棚をいう。)をいう。以下同じ。)における水産資源の適切な保存及び管理を図るため、最大持続生産量を実現することができる水準に水産資源を維持し又は回復させることを旨として、漁獲量及び漁獲努力量の管理その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 13(1)The State shall take measures such as management of catch and fishing effort and others necessary for an appropriate conservation and management of fishery resources in Exclusive Economic Zone, etc. (the term "Exclusive Economic Zone" as used in this Act shall mean the Japanese exclusive economic zones, territorial seas, inland water and continental shelf as provided in Article 2 of Act Concerning Exclusive Economic Zones and the Continental Shelf (Act No.74 of 1996). The same shall apply hereinafter.), aiming at the maintenance or recovery of fishery resources to the level that enables maximum sustainable production.
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(排他的経済水域等以外の水域における水産資源の適切な保存及び管理)
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(Appropriate Conservation and Management of Fishery Resources in Waters Other Than Exclusive Economic Zone)
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第十四条国は、我が国が世界の漁業生産及び水産物の消費において重要な地位を占めていることにかんがみ、排他的経済水域等以外の水域における水産資源の適切な保存及び管理が図られるよう、水産資源の持続的な利用に関する国際機関その他の国際的な枠組みへの協力、我が国の漁業の指導及び監督その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 14The State shall, in view of Japan's important status in the global fishery production and consumption of marine products, take measures such as cooperation with international organizations relevant to the sustainable utilization of fishery resources and other international framework, guidance and supervision of Japan's fishery and others necessary for appropriate conservation and management of fishery resources in the waters other than Exclusive Economic Zone, etc.
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(水産資源に関する調査及び研究)
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(Research and Study of Fishery Resources)
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第十五条国は、水産資源の適切な保存及び管理に資するため、水産資源に関する調査及び研究その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 15The State shall take measures such as research, study and others relevant to fishery resources and others necessary to contribute to an appropriate conservation and management of living aquatic resource.
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(水産動植物の増殖及び養殖の推進)
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(Promotion of Propagation and Aquaculture of Aquatic Plants and Animals)
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第十六条国は、環境との調和に配慮した水産動植物の増殖及び養殖の推進を図るため、水産動物の種苗の生産及び放流の推進、養殖漁場の改善の促進その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 16The State shall take measures such as promotion of production and release of seedlings of aquatic animals, improvement of aquafarms and others necessary to promote the propagation and aquaculture of aquatic plants and animals in harmony with environment.
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(水産動植物の生育環境の保全及び改善)
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(Conservation and Improvement of Growing Environment for Aquatic Plants and Animals)
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第十七条国は、水産動植物の生育環境の保全及び改善を図るため、水質の保全、水産動植物の繁殖地の保護及び整備、森林の保全及び整備その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 17The State shall take measures such as conservation of water quality, protection and development of breeding grounds of aquatic plants and animals, conservation and developments of forests and others necessary to improve the conserve the growing environment for aquatic plants and animals.
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(排他的経済水域等以外の水域における漁場の維持及び開発)
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(Maintenance and Development of Fishing Grounds in Waters Other Than Exclusive Economic Zone)
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第十八条国は、排他的経済水域等以外の水域における我が国の漁業に係る漁場の維持及び開発を図るため、操業に関する外国との協議、水産資源の探査その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 18The State shall take measures such as conference with foreign states on fisheries, exploration of fishery resources and others necessary to maintain and develop the fishing grounds pertaining to the Japanese fisheries in waters other than Exclusive Economic Zone.
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(水産物の輸出入に関する措置)
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(Measures for Imports and Exports of Marine Products)
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第十九条国は、水産物につき、我が国の水産業による生産では需要を満たすことができないものの輸入を確保するため必要な施策を講ずるとともに、水産物の輸入によって水産資源の適切な保存及び管理又は当該水産物と競争関係にある水産物の生産に重大な支障を与え、又は与えるおそれがある場合において、特に必要があるときは、輸入の制限、関税率の調整その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 19(1)The State shall take necessary measures for securing import of marine products for which domestic production cannot meet the demands; and shall take measures such as import restrictions, tariff rate adjustments and other necessary measures when deemed necessary, in case certain imports give or likely to give serious adverse effects on an appropriate conservation and management of fishery resources or on the production of marine products that compete against imports.
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(国際協力の推進)
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(Promotion of International Cooperation)
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第二十条国は、世界の水産物の需給の将来にわたる安定に資するため、開発途上地域における水産業の振興に関する技術協力及び資金協力その他の国際協力の推進に努めるものとする。
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Article 20The State shall endeavor to promote international cooperating such as technical and financial cooperation for the promotion of fisheries in the developing regions to contribute to the long-term stability of the world's supply and demand of marine products.
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第三節 水産業の健全な発展に関する施策
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Section 3 Policies for Maintenance of Sound Development of Fisheries
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(効率的かつ安定的な漁業経営の育成)
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(Development of Efficient and Stable Fishery Management)
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第二十一条国は、効率的かつ安定的な漁業経営を育成するため、経営意欲のある漁業者が創意工夫を生かした漁業経営を展開できるようにすることが重要であることにかんがみ、漁業の種類及び地域の特性に応じ、経営管理の合理化に資する条件の整備、漁船その他の施設の整備の促進、事業の共同化の推進その他漁業経営基盤の強化の促進に必要な施策を講ずるものとする。
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Article 21The State shall, in view of importance of enabling motivated fishery operators to develop creative fishery management, take measures such as improvement of conditions that helps management rationalization, promotion of improvement of fishing boats and other facilities, promotion of joint operation of business and others necessary for the promotion of reinforcement of fishery management infrastructure to develop efficient and stable fishery management.
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(漁場の利用の合理化の促進)
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(Promotion of Rationalized Utilization of Fishing Grounds)
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第二十二条国は、効率的かつ安定的な漁業経営の育成に資するため、漁場の利用の合理化の促進その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 22The State shall take measures such as promotion of rationalization of utilization of fishing grounds and others necessary for the development of efficient and sustainable fishery management.
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(人材の育成及び確保)
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(Development and Maintenance of Human Resources)
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第二十三条国は、効率的かつ安定的な漁業経営を担うべき人材の育成及び確保を図るため、漁業者の漁業の技術及び経済管理能力の向上、新たに漁業に就業しようとする者に対する漁業の技術及び経営方法の習得の促進その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 23(1)The State shall take necessary measures such as improving technical and management skills of fisheries and promoting acquisition of technical and management skills of fisheries for those who will be newly engaged in fishery in order to develop and maintain human resources who will be responsible for efficient and stable fishery management.
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(漁業災害による損失の補てん等)
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(Fisheries Disaster Compensation)
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第二十四条国は、災害によって漁業の再生産が阻害されることを防止するとともに、漁業経営の安定を図るため、災害による損失の合理的な補てんその他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 24(1)The State shall take necessary measures such as reasonable compensation for disaster losses in order to prevent any possible impediment to fishery reproduction by disasters and help stabilization of fishery management.
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(水産加工業及び水産流通業の健全な発展)
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(Sound Development of Fishery Processing Industry and Fishery Marketing)
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第二十五条国は、水産加工業及び水産流通業の健全な発展を図るため、事業活動に伴う環境への負荷の低減及び資源の有効利用の確保に配慮しつつ、事業基盤の強化、漁業との連携の推進、水産物の流通の合理化その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 25The State shall take necessary measures such as enhancement of business base, promotion of coordination with fisheries and rationalization of marine products marketing for the sound development of fishery processing industry and fishery marketing with consideration to the reduction of adverse effects to environment caused by the business operation and maintenance of effective utilization of resources.
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(水産業の基盤の整備)
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(Improvement of Fisheries Industry)
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第二十六条国は、水産業の生産性の向上を促進するとともに、水産動植物の増殖及び養殖の推進に資するため、地域の特性に応じて、環境との調和に配慮しつつ、事業の効率的な実施を旨として、漁港の整備、漁場の整備及び開発その他水産業の基盤の整備に必要な施策を講ずるものとする。
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Article 26The State shall take measures for improvement of productivity of fisheries industry and promotion of propagation and aquaculture of aquatic plants and animals, according to the regional characteristics, in consideration of harmony with environments, aiming at efficient business operation, such as improvement of fishing ports, improvement and development of fishing grounds and others necessary for improvement of fisheries industry infrastructure.
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(技術の開発及び普及)
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(Development and Dissemination of Technology)
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第二十七条国は、水産に関する技術の研究開発及び普及の効果的な推進を図るため、これらの技術の研究開発の目標の明確化、国、独立行政法人、都道府県及び地方独立行政法人の試験研究機関、大学、民間等の連携の強化、地域の特性に応じた水産に関する技術の普及事業の推進その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 27The State shall take necessary measures for effective promotion of research and development and dissemination of technologies relevant to fisheries such as setting of specific goals for research and development of such technologies, enhancement of coordination with national laboratories, laboratories of incorporated administrative agencies, local governments and local incorporated administrative agencies, universities and private bodies, and promotion of dissemination activities of technologies relevant to fisheries in accordance with regional characteristics.
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(女性の参画の促進)
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(Promotion of Women's Participation in Fisheries)
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第二十八条国は、男女が社会の対等な構成員としてあらゆる活動に参画する機会を確保することが重要であることにかんがみ、女性の水産業における役割を適正に評価するとともに、女性が自らの意思によって水産業及びこれに関連する活動に参画する機会を確保するための環境整備を推進するものとする。
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Article 28The State shall, in view of an importance of men and women secure opportunities to participate in all activities as equal members of the society, assess women's role in fisheries fairly and promote improvement of environment for women to secure opportunities to participate in fisheries and relevant activities voluntarily.
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(高齢者の活動の促進)
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(Promotion of Activities by Elderly People)
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第二十九条国は、水産業における高齢者の役割分担並びにその有する技術及び能力に応じて、生きがいを持って水産業に関する活動を行うことができる環境整備を推進し、水産業に従事する高齢者の福祉の向上を図るものとする。
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Article 29The State shall promote improvement of environment in which elderly people can be satisfied with their activities relevant to fisheries in accordance with their roles in local fisheries and their skills and capabilities for the improvement of welfare of elderly people engaged in fishery industry.
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(漁村の総合的な振興)
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(Comprehensive Development of Fishing Villages)
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第三十条国は、水産業の振興その他漁村の総合的な振興に関する施策を計画的に推進するものとする。
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Article 30(1)The State shall systematically promote measures for the comprehensive promotion of fishing villages such as promotion of fishery industry.
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(2)The State shall take necessary measures for the comprehensive promotion of improvement of infrastructure for fishery industry, living environment including disaster prevention, transportation, telecommunication, public health, education and culture in accordance with regional characteristics and welfare, in order to promote the sound development of regional fishery industry and create pleasant and comfortable fishing villages with beautiful landscape.
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(都市と漁村の交流等)
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(Exchange, etc. Between Urban Areas and Fishing Villages)
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第三十一条国は、国民の水産業及び漁村に対する理解と関心を深めるとともに、健康的でゆとりのある生活に資するため、都市と漁村との間の交流の促進、遊漁船業の適正化その他必要な施策を講ずるものとする。
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Article 31The State shall take necessary measure such as promotion of exchange between urban areas and fishing villages and rationalization of recreational fishing vessels to enhance public understanding and interest in fishery industry and fishing villages, and to contribute to healthy and comfortable life.
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(多面的機能に関する施策の充実)
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(Enhancement of Multifunctional Measures)
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第三十二条国は、水産業及び漁村が国民生活及び国民経済の安定に果たす役割に関する国民の理解と関心を深めるとともに、水産業及び漁村の有する水産物の供給の機能以外の多面にわたる機能が将来にわたって適切かつ十分に発揮されるようにするため、必要な施策を講ずるものとする。
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Article 32The State shall take necessary measures to gain better public understanding and interest in the role of fishery industry and fishing villages for the stabilization of the citizens' life and national economy, and to exert appropriately and fully the multifunction of fishery industry and fishing villages other than supply of marine products for the future .
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第三章 行政機関及び団体
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Chapter III Administrative Organs and Organizations
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(行政組織の整備等)
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(Improvement of Administrative Organizations)
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第三十三条国及び地方公共団体は、水産に関する施策を講ずるにつき、相協力するとともに、行政組織の整備並びに行政運営の効率化及び透明性の向上に努めるものとする。
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Article 33The State and local governments shall endeavor to cooperate in taking measures for fisheries, and to improve administrative organizations, efficiency and transparency of administrative management.
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(団体の再編整備)
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(Restructuring and Improvement of Organizations)
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第三十四条国は、基本理念の実現に資することができるよう、水産に関する団体の効率的な再編整備につき必要な施策を講ずるものとする。
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Article 34The State shall take necessary measures for efficient restructuring and improvement of organizations relevant to fisheries to contribute to the realization of basic principles.
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第四章 水産政策審議会
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Chapter IV Fishery Policy Council
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(設置)
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(Establishment)
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第三十五条農林水産省に、水産政策審議会(以下「審議会」という。)を置く。
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Article 35Fishery Policy Council (hereinafter referred to as "Council") is hereby established in the Ministry of Agriculture, Forestry and Fisheries.
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(権限)
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(Authority)
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第三十六条審議会は、この法律の規定によりその権限に属させられた事項を処理するほか、農林水産大臣又は関係各大臣の諮問に応じ、この法律の施行に関する重要事項を調査審議する。
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Article 36(1)The Council shall study and deliberate important matters for implementing this Act, in response to the consultations by the Minister of Agriculture, Forestry and Fisheries or other ministers concerned, in addition to deal with the matters authorized under this Act.
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3審議会は、前二項に規定するもののほか、漁業法(昭和二十四年法律第二百六十七号)、漁港漁場整備法(昭和二十五年法律第百三十七号)、漁船法(昭和二十五年法律第百七十八号)、水産資源保護法(昭和二十六年法律第三百十三号)、海洋水産資源開発促進法(昭和四十六年法律第六十号)、沿岸漁場整備開発法(昭和四十九年法律第四十九号)、漁業経営の改善及び再建整備に関する特別措置法(昭和五十一年法律第四十三号)、海洋生物資源の保存及び管理に関する法律(平成八年法律第七十七号)及び持続的養殖生産確保法(平成十一年法律第五十一号)の規定によりその権限に属させられた事項を処理する。
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(3)The Council shall, in addition to the matters provided in the preceding two paragraphs, deal with the matters authorized under The Fishery Act (Act No. 267 of 1949), Fishing Port and Ground Improvement Act (Act No. 137 of 1950), Fishing Vessel Act (Act No. 178 of 1950), Act on the Protection of Fishery Resources (Act No. 313 of 1951), Marine Resources Development Promotion Act (Act No. 60 of 1971), Coastal Fisheries Grounds Enhancement and Development Program Act (Act No.49 of 1974), Special Measures Act for Improvement and Reconstruction of Fisheries Management (Act No. 43 of 1976), Act Concerning Conservation and Management of Marine Life Resources (Act No. 77 of 1996), and Act on Maintenance of Sustainable Aquaculture Production (Act No. 51 of 1999).
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(組織)
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(Organization)
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第三十七条審議会は、委員三十人以内で組織する。
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Article 37(1)The Council shall be comprised of not more than 30 members.
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(資料の提出等の要求)
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(Request of Document Submission)
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第三十八条審議会は、その所掌事務を遂行するため必要があると認めるときは、関係行政機関の長に対し、資料の提出、意見の表明、説明その他必要な協力を求めることができる。
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Article 38The Council may request the heads of competent administrative organs to submit materials, offer their opinions, explanations and other necessary cooperation as deemed necessary for the execution of their affairs under the jurisdiction.
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(委任規定)
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(Authorization)
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第三十九条この法律に定めるもののほか、審議会の組織、所掌事務及び運営に関し必要な事項は、政令で定める。
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Article 39Matters necessary for organization and administration of the Council shall, in addition to what is provided in this Act, be provided by Cabinet Order.
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附 則
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Supplementary Provisions
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(施行期日)
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(Effective Date)
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第一条この法律は、公布の日から施行する。
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Article 1This Act shall enter into force on the day of promulgation.
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(沿岸漁業等振興法の廃止)
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(Abolition of Coastal Fisheries Promotion Act)
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第二条沿岸漁業等振興法(昭和三十八年法律第百六十五号)は、廃止する。
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Article 2Coastal Fisheries Promotion Act (Act No. 165 of 1963) shall be abolished.
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(経過措置)
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(Transitional Measures)
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第三条この法律の施行の際平成十三年における前条の規定による廃止前の沿岸漁業等振興法(以下「旧法」という。)第七条の報告書が国会に提出されていない場合には、同条の報告書の国会への提出については、なお従前の例による。
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Article 3(1)When this Act became into force, if a report as provided in the preceding paragraph on Article 7 of Coastal Fisheries Promotion Act before its abolishment (hereinafter referred to as "old act"), has not been submitted to the Diet in 2001, the provisions then in force shall remain applicable to the submission of the report on Article 7 to the Diet.
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(2)If a report, as provided in Article 7 of old act, was submitted to the Diet prior to the effective date of this Act, or in case a report, as provided in the preceding paragraph, was submitted to the Diet as a report on Article 7 of old act under the provisions then in force, these reports shall be deemed as the reports submitted to the Diet as provided in paragraph 1 of Article 10.
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(4)If a document, as provided in Article 7 of old act, was submitted to the Diet prior to the effective date of this Act, or in case a document, as provided in the preceding paragraph, was submitted to the Diet as a document on Article 7 of old act under the provisions then in force, these documents shall be deemed as the documents submitted to the Diet as provided in paragraph 2 of Article 10.
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附 則〔平成十三年六月二十九日法律第九十二号〕〔抄〕
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Supplementary Provisions[Act No. 92 of June 29, 2001 Extract][Extract]
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(施行期日)
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(Effective Date)
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第一条この法律は、平成十四年四月一日から施行する。
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Article 1This Act shall come into force as from April 1, 2002.
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附 則〔平成十四年六月十九日法律第七十三号〕〔抄〕
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Supplementary Provisions[Act No.73 of June 19, 2002 Extract][Extract]
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(施行期日)
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(Effective Date)
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第一条この法律は、公布の日から起算して三月を超えない範囲内において政令で定める日から施行する。
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Article 1This Act shall come into force as from the date specified by a Cabinet Order within a period not exceeding 3 months from the day of promulgation.
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附 則〔平成十五年七月十六日法律第百十九号〕〔抄〕
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Supplementary Provisions[Act No.119 of July 16, 2003 Extract][Extract]
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(施行期日)
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(Effective Date)
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第一条この法律は、地方独立行政法人法(平成十五年法律第百十八号)の施行の日から施行する。(施行の日=平成一六年四月一日)
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Article 1This Act shall come into force as from the effective date of Act on Regional Incorporated Administrative Agency (Act No.180 of 2003) (Effective date: April 1, 2004)
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(その他の経過措置の政令への委任)
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(Delegation of Other Transitional Measures to Cabinet Order)
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第六条この附則に規定するもののほか、この法律の施行に伴い必要な経過措置は、政令で定める。
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Article 6Transitional Measures, other than those provided in this Supplementary Provisions, necessary for enforcement of this Act shall be provided by Cabinet Order.
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附 則〔平成十七年七月二十九日法律第八十九号〕〔抄〕
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Supplementary Provisions[Act No.89 of July 29, 2005 Extract][Extract]
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(施行期日)
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(Effective Date)
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第一条この法律は、公布の日から起算して六月を超えない範囲内において政令で定める日(以下「施行日」という。)から施行する。
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Article 1This Act shall come into force as from the date specified by a Cabinet Order (hereinafter referred to as "effective date") within a period not exceeding 6 months from the day of promulgation.
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